Zamawiający:
Mogileńskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o., ul. Witosa 6, 88-300 Mogilno

Tytuł przetargu:
Dostawa energii elektrycznej do obiektów
zarządzanych przez MPGK sp. z o.o. w Mogilnie


CPV:
09.30.00.00-2, 09.00.00.00-3, 09.31.00.00-5

Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 221.000 euro

Warunki:
V. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków (art. 22 ust. 1).

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu a także wykonawcy występujący wspólnie. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

2. Warunki udziału w postępowaniu mogą dotyczyć:
a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów,
b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
c) zdolności technicznej lub zawodowej.

VI. Dokumenty.
1. Wykonawca składając ofertę dołącza tylko (ust.1 pkt a-d) następujące dokumenty:
a) formularz ofertowy – Załącznik nr 1;
b) oświadczenie wykonawcy – Załącznik nr 2. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnienia warunki udziału w postepowaniu (art. 25A ust. 1 pkt 1);
c) parafowany wzór umowy – Załącznik nr 3;
d) W przypadku kiedy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej wraz z ofertą składa stosowne oświadczenie o braku przynależności do grupy kapitałowej – załącznik nr 5. Jeżeli Wykonawca należy do grupy kapitałowej nie składa tego załącznika wraz z ofertą.
2. Zamawiający w niniejszym postepowaniu zgodnie z art. 24aa PZP przewiduje zastosowanie „procedury odwróconej”. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postepowania (art. 25.1-2):
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
b) pełnomocnitwo do podpisania oferty, o ile nie wynika ono z ustawy albo z innych dokumentów załączonych do oferty. Dokument powinien być przedłożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące;
c) w przypadku kiedy wykonawca powołuje się w oświadczeniu (załacznik nr 2) na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy dołączyć do oferty zobowiazania podmiotów trzecich w zakresie wskazanym w oświadczeniu;
d) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
e) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
f) wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy składający ofertę wykazali się w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, realizacją co najmniej dwóch podobnych zamówień, o wartości zbliżonej do przedmiotu zamówienia - załącznik nr 4;
g) oświadczenie, że wykonawca posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
h) koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.
3. Dokumenty wymagane po zamieszczeniu przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP (art. 24 ust. 11).
Wykonawca, który wraz z ofertą nie złożył oświadczenia (dział VI ust. 1 pkt d) – załącznik nr 5) o braku przynależności do grupy kapitałowej, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą ubiegającym się o to samo zamówienie, które mogłaby prowadzić do zachwiania uczciwej konkurencji w postępowaniu, nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Załącznik nr 5a
4. Oświadczenia, o których mowa w niniejszym Dziale, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a PZP oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, o których mowa powyżej, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone przez Wykonawcę lub tłumacza przysięgłego.


Termin realizacji:
31.08.2019

Osoba odpowiedzialna:
Artur Lorczak

Miejsce składania ofert:
Mogileńskie Przedsiębiorstwo
Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
ul. Witosa 6, 88-300 Mogilno
Sekretariat


Oferty można składać do:
2018-06-14 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2018-06-14 godz: 11:00

Miejsce otwarcia ofert:
Mogileńskie Przedsiębiorstwo
Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.
ul. Witosa 6, 88-300 Mogilno
Sala konferencyjna


Kryteria wyboru:
Cena 100%

Wadium:
Nie jest wymagane

Uwagi:

08.06.2018 PYTANIA I ODPOWIEDZI P1
Zamawiający , działając zgodnie z art. 38 ust. 1, 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz.U.2017.1579), wyjaśnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia sporządzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa energii elektrycznej do obiektów zarządzanych przez MPGK sp. z o.o. w Mogilnie”
i odpowiada na zadane pytania:


Pytanie 1:
„Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.”
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.

Pytanie 2:
„Zwracamy się z prośbą o udostępnienie załączników do SIWZ w wersji edytowalnej.”
Odpowiedź:
Załączniki zostaną wysłane w załączeniu do niniejszych odpowiedzi.

Pytanie 3:
„Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę ? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD ?”
Odpowiedź:
Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD, które nie będzie sprzeczne z zapisami pełnomocnictwa stanowiącego załącznik do SIWZ.

Pytanie 4:
„Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezwłocznie po podpisaniu umowy? Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował następujących danych do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy dla punktu poboru:
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- numer aktualnie obowiązującej umowy;
- data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny
- numer PPE
oraz dokumentów:
- Pełnomocnictwo,
- dokument nadania numeru NIP,
- dokument nadania numeru REGON,
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowania danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.
Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane skutkiem czego może być konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2 a pkt. 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.”
Odpowiedź:
Po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy w formacie xls niezbędne informacje do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.

Pytanie 5:
„Zwracamy się z prośbą o udzielenie informacji czy wymieniony okres rozliczeniowy podany w § 5 ust 1 Umowy tj./1,2 -miesięczny/ jest zgodny z okresem rozliczeniowym stosowanym przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, działającego na terenie, na którym znajdują się punkty poboru?
Proponujemy zmianę w zakresie dotyczącym okresu rozliczeniowego na zapis o treści: „Rozliczenia za pobraną energię elektryczną odbywać się będą zgodnie z okresem rozliczeniowym Operatora Systemu Dystrybucyjnego”.”
Odpowiedź:
Powyższe zagadnienie reguluje par. 5 ust.1 umowy.
Zamawiający podtrzymuje zapisy umowy.

Pytanie 6:
„Zwracamy się z prośbą o zmianę § 5 ust 10 Umowy, stanowiącej załącznik nr 3 do SIWZ na zapis o treści: „10. Ceny wg których rozliczana będzie sprzedaż energii elektrycznej pozostaną niezmienne przez cały czas obowiązywania umowy, za wyjątkiem ustawowej zmiany podatku VAT oraz podatku akcyzowego.”.”
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza zmiany ceny w okresie obowiązywania umowy.


14.06.2018
Do załączników dodano informację z otwarcia ofert

22.06.2018
Działając na podstawie art. 92 ust 1 PZP (Dz.U.2017.1579 t.j.) Zamawiający informuje, że w prowadzonym postępowaniu wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez:
Oferta nr 5
VERVIS Sp. z o.o., ul. Zielna 47, 87-800 Włocławek
punkty: 100
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a oferta spełnia wymagania określone w SIWZ, oraz kryterium jakim jest najniższa cena

Poniżej dodano załącznik : Rozstrzygnięcie 06/PN/2018


Firmy uczestniczące